Hoppa till sidans innehåll

Information kring tävlingen

05 AUG 2014 18:48
Hej i sommarvärmen!
Semesteruppehållet i crosskolan/crossträningarna gör att verksamheten går på sparlåga, men det är glädjande att det ändå är en hel del av er medlemmar som passar på att köra en del när vädret är rätt.
  • Skapad: 05 AUG 2014 18:48

Hej i sommarvärmen!
Semesteruppehållet i crosskolan/crossträningarna gör att verksamheten går på sparlåga, men det är glädjande att det ändå är en hel del av er medlemmar som passar på att köra en del när vädret är rätt.
 
Trots den låga aktiviteten på banan just nu är det dock så att planeringen av den deltävling i MittSverigeCupen som vi ska arrangera 23-24:e Augusti pågår för fullt. Vi brukar som ni kanske känner till arrangera en tävling under Juli månad, men har nu efter förslag på årsmötet istället valt slutet av Augusti för att det inte ska krocka med semestern och hoppas på så sätt få lättare att bemanna alla de funktionärsroller som tävlingen kräver.
 
Många av er har varit med och arrangerat tävling tidigare år, och som vanligt behöver vi hjälpas åt med följande:
 
Flaggvakter. ca 20 personer per dag. En enkel och trevlig syssla där man får möjlighet att se regionens bästa förare i alla klasser från första parkett. Sitter man flaggvakt så är det en hel dag med härlig motocross, från ca 07:00 till tävlingens slut ca 16:00, med avbrott för lunch och fika som klubben bjuder på. Det är 18-årsgräns för dessa funktionärer.
 
Kioskpersonal. Vi har självklart kiosken öppen hela helgen och säljer hamburgare, läsk, godis etc. Kan man glad i hågen vända en hamburgare och använda en miniräknare är man kvalificerad för detta jobb. Arbetspassen här kan oftast hållas nere till 3-4 timmar, beroende på hur många som kan vara med och hjälpa till.  
 
Matservering. ca 4 personer. Samtliga funktionärer som ställer upp och arrangerar tävlingen med oss får mat (lunch) och fika under dagen, men maten finns färdiglagad så det man behöver göra är att värma och servera maten samt städa undan efteråt. Papperstallrikarna behöver inte diskas. :)
 
Sjukvårdare. 2 personer per dag. Vi behöver (utöver ambulanspersonal som finns på plats) utbildad sjukvårdspersonal som kan rycka ut om olyckan är framme. Heldag är att räkna med för dessa hjältar/hjältinnor.
 
Varvräknare. Tre personer per dag. En viktig uppgift om ett fel inträffar på den digitala tidtagarutrustningen är den manuella varvräkningen. Det man gör är att man manuellt skriver ner startnummer på de motorcyklar som passerar mållinjen varje varv samt håller reda på vem det är som leder tävlingen. Arbetet fördelas på tre personer där en person håller koll på tävlingen och säger startnummer på passerande motorcyklar medan två skriver ner detta hastigt på ett papper. Heldag även här.
 
 
Alla medlemmar/medlemsfamiljer i ÖMK är ålagda att hjälpa till med någon syssla under tävlingshelgen, så ta nu chansen att så snart som möjligt anmäla er till önskad dag och arbetsuppgift, anmälan (som måste innehålla namn på funktionär samt önskad arbetsuppgift) sker till This is a mailto link om ni inte svarar på detta mail, skriv då ”Tävlingsfunktionär” i ämnesraden, tack. Först till kvarn gäller, och den inbitne får mer än gärna hjälpa till båda tävlingsdagarna.
 

Med vänlig hälsning
ÖMK

Skribent: Daniel Wikström

Anslut ditt SvenskaSpel
          kort till oss! 

 

 

ÖMK i samarbete med:

sisu
idrottslyftet

 

 

    Vårt Swish-nr
   123 453 81 79

swish

Postadress:
ÖMK Motocross & Enduro - Motorcykel och Snöskoter
Happstavägen 33B
89491 Själevad

Kontakt:
Tel: 0703400237, 0703031391
E-post: This is a mailto link

Se all info